Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

"Έχει τους νόμους της...αυτή η Ιστορία..."

Σε όλη μου τη ζωή έως τώρα, προσπαθώ πάντα να είμαι κριτικός σε πληροφορίες και γνώση που μου παρέχονται, καθώς επίσης και σε ότι μου λεν οι άλλοι...Δεν ξέρω, ίσως υπεύθυνα για αυτό είναι πολλά γεγονότα που συνέβησαν ως τώρα στη ζωή μου και με έκαναν επιφυλακτικό άνθρωπο και ίσως και ως ένα βαθμό δύσπιστο...Για να το πω αλλιώς, ποτέ δεν ήμουν θιασώτης του "πίστευε και μη ερεύνα" και ως εκ τούτου προσπαθώ πάντα να σκέφτομαι και να μην καταπίνω σαν αμάσητη τροφή όλα αυτά που μου παρέχουν...Φυσικά πολλές φορές δείχνω να συμφωνώ αρχικά, αλλά να είστε σίγουροι πως κρατώ τις επιφυλάξεις και προσπαθώ να τις διερευνήσω έστω και λίγο αργότερα...Από την εποχή του σχολείου ακόμη και το ίδιο και σήμερα, προσπαθώ πολλές φορές να σκέφτομαι τα πράγματα ανάποδα κάνοντας ανάποδες σκέψεις στην προσπάθεια μου να καταλάβω κάποια πράγματα στη ζωή μου γενικότερα...
Διάβαζα για παράδειγμα την Ιστορία στο σχολείο και ήμουν γεμάτος προβληματισμούς..Το ίδιο μου συμβαίνει και τώρα όποτε πέφτει στα χέρια μου κανένα βιβλίο ιστορίας ή κανένα αφιέρωμα...Η ιστορία λοιπόν έχει κατατάξει κάποιους ανθρώπους σαν ήρωες και κάποιους άλλους σαν εγκληματίες και αποδιοπομπαίους τράγους...Άλλους τους εξυμνεί και επαινεί τα θρυλικά τους κατορθώματα και άλλους τους λοιδορεί και τους κατακεραυνώνει, χωρίς πολλές φορές καν να εξηγεί το γιατί...Για την ακρίβεια έτσι προσπαθούσαν να μας μάθουν στα σχολεία όλα αυτά τα χρόνια. Την ίδια στιγμή, πολλές λεπτομέρειες επιμελώς αποκρύπτονταν..Να σας πω την αλήθεια, φαντάζομαι πως για παράδειγμα οι ιστορίες Ελλάδας και Τουρκίας εξιστορούν τα γεγονότα με παντελώς διαφορετικό και αντίθετο τρόπο...Και λέω φαντάζομαι επειδή φυσικά την ιστορία των απέναντι γειτόνων μας δεν την έχω διαβάσει και ούτε σκοπεύω...Ιστορία όμως σημαίνει για μένα και αντικειμενικότητα φίλοι μου και αυτή παρατηρώ να απουσιάζει...Ιστορία σημαίνει να αναγνωρίζω τα ιστορικά λάθη μου ως χώρα και να τα καυτηριάζω φανερά, διότι ίσως μόνο έτσι μπορώ να κάνω επιτέλους ένα βήμα προς τα εμπρός...Κατανοώ την προσπάθεια κάθε χώρας να υπερασπίσει τα συμφέροντα της και να περάσει στον πληθυσμό της το αίσθημα της εθνικής υπερηφάνειας και της ανωτερότητας...Και αυτά θεμιτά είναι και ως έναν βαθμό λογικά...Αλλά από την άλλη πλευρά, δεν είναι λογικό για τα ίδια ακριβώς γεγονότα να υπάρχουν εντελώς διαφορετικές εκδοχές...Τυχαίο παράδειγμα αποτελούσε το παραπάνω, που βρίσκει εφαρμογή συνεχώς στη ζωή μας...
Να σας πω την αλήθεια, θα ήθελα να ήμουν σε θέση να ξέρω πως γράφεται η ιστορία γενικότερα...Από ότι φαίνεται την ιστορία τη γράφουν οι νικητές...Αυτοί που κέρδιζαν κάποιες μάχες οποιουδήποτε τύπου (στρατιωτικές, πολιτικές κλπ) και στη συνέχεια για να διαφυλάξουν το κύρος και την υστεροφημία τους εις τους αιώνες των αιώνων και έδωσαν παραγγελία σε ιστορικούς να καταγράψουν μια ευνοϊκή και θριαμβευτική πραγματικότητα, αδιαφορώντας για έννοιες όπως η αντικειμενικότητα και η σφαιρική άποψη...
Αν σπαταλάω το χρόνο μου αυτό το καλοκαιρινό βράδυ, δεν είναι για να κρίνω την ελληνική ιστορία...Ίσα ίσα που και εγώ αντιλαμβάνομαι την ανάγκη για μια ελληνική παιδεία, ποτισμένη με τα ιδανικά του έθνους και λοιπές τέτοιου είδους αξίες και για αυτό συγχωρώ τις όποιες υπερβολές και τολμώ να πω, πως ίσως και αυτές να είναι χρήσιμες... Αυτό που με εκνευρίζει είναι η καπήλευση της από διαφόρους εθνοπατέρες, που παριστάνουν τους ψευτοπατριώτες. Κυρίως όμως με ενδιαφέρει, ότι αφορά στα εσωτερικά της χώρας και ιδίως στα πιο σύγχρονα. Και επειδή η ιστορία έρχεται στο φως από ότι έχω καταλάβει όταν αποχαιρετά το μάταιο τούτο κόσμο και η τελευταία γενιά που τη βίωσε, είμαι εντελώς ανυπόμονος να δω τι θα αποτυπώσει σε σχέση με γεγονότα εσωτερικής κατανάλωσης, όπως ο ελληνικός εμφύλιος μετά το β' παγκόσμιο πόλεμο, η επταετία της χούντας και τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, η περίοδος της μεταπολίτευσης και όλα όσα ακολούθησαν στη συνέχεια, τα εθνικά θέματα, τα οικονομικά εγκλήματα και τα διαφόρων ειδών σκάνδαλα για, να φτάσουμε στα σχεδόν τωρινά γεγονότα...
Είμαι πραγματικά περίεργος να δω τι θα γράψει η ιστορία για όλα τα παραπάνω και για πολλά περισσότερα...Και αν κάτι θα ήθελα πραγματικά, θα ήταν να επέστρεφα έστω για λίγο μετά από 150 χρόνια για να δω πως έχουν αποτυπωθεί τα γεγονότα που τουλάχιστον εγώ έχω βιώσει και στην παρούσα φάση δεν χρειάζομαι καμία ιστορία για να μου πει πως έγιναν...Και αν τότε δω πως αν η πολιτική κατάσταση των τελευταίων 30 χρόνων και τα πολιτικά κόμματα παρουσιάζονται σαν ιδανικοί σχεδιασμοί που προσέφεραν εν γένει στη χώρα και την ανάπτυξη της, και αν το πολίτευμα μας παρουσιάζεται σαν υποδειγματική δημοκρατία και αν η οικονομική κατάσταση, η διάρθρωση του κράτους, τα εθνικά θέματα, και οι αποφάσεις του λαού, παρουσιάζονται με καλύτερο τρόπο από τη βρώμα και τη μπόχα που αποτελούν στην πραγματικότητα, τότε είναι που πραγματικά θα απογοητευθώ εντελώς...Ως τότε έχουμε όλο το χρόνο μπροστά μας, για να κάνουμε τα πράγματα ακόμη χειρότερα...Είμαι βέβαιος πως μπορούμε...
Αυτά είχα να καταθέσω...Και όπως είπε και ένας Έλληνας ποιητής και μεγάλος τροβαδούρος των ημερών μας..."Τώρα μπορείτε εύκολα και άμεσα να διαφωνήσετε , ή να καθίσετε και να σκεφτείτε..."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου