Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Mass Media by Διονύσης Τσακνής...

Καλλιτέχνης δεν έχω υπάρξει ποτέ στη ζωή μου (και δεν πρόκειται να υπάρξω σας το διαβεβαιώ). Να μου πείτε βέβαια, από αυτούς που μας πλασάρει σήμερα το σύστημα σαν καλλιτέχνες μπορεί να είμαι και καλύτερος...Φαντάζομαι πάντως πως η μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν πραγματικό καλλιτέχνη (τραγουδοποιό, ηθοποιό, ποιητή, συγγραφέα κ.λ.π.) δεν είναι οι μεγάλες οικονομικές απολαβές και η δόξα που απορρέει από την επιτυχία. Μεγαλύτερη ικανοποίηση νιώθουν όταν τα έργα τους ξεπερνούν την εποχή τους και γίνονται προάγγελοι αυτών που πρόκειται να ακολουθήσουν στο απώτερο μέλλον. Ή όταν αυτά αποδεικνύονται προφητικά, έστω κι αν πολλές φορές το μέλλον και οι εξελίξεις δεν μπορούν να προβλεφθούν ούτε κι από τον καλλιτέχνη με τη μεγαλύτερη φαντασία.
Θα μου πείτε τώρα, τι με κάνει να αναφέρω αυτές τις σκέψεις. Λοιπόν αργά το απόγευμα, άκουγα ένα τραγουδάκι στο internet το οποίο γράφτηκε από τον Διονύση Τσακνή περίπου το 1991 και έχει τον τίτλο 'Mass Media'. Τον Τσακνή γενικά τον συμπαθώ και τον θεωρώ πολύ σημαντικό μουσικό και perfomer και βρίσκω πάντα ελκυστική την παρακολούθηση μιας συναυλίας η μιας συνέντευξης του. Δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε υπόψιν σας το συγκεκριμένο τραγουδάκι (που το τραγουδάει μαζί με τη Δ. Γαλάνη). Ελπίζω πολλοί. Το τραγούδι αυτό απευθύνεται κατά κάποιον τρόπο στον Έλληνα τηλεθεατή και ακροατή και προσπαθεί να δείξει πως τον θεωρούν τα media και ειδικότερα τα δελτία ειδήσεων, πως θέλουν την αποχαύνωση του και τον εκφοβισμό του μέσω της εικόνας και γενικότερα σε τι εκτίμηση τον έχουν (οι στίχοι παρατίθενται αυτούσιοι στο τέλος της συγκεκριμένης δημοσίευσης, αν και προτείνω να το αναζητήσετε και να το ακούσετε). Φανταστείτε πως εκείνη την εποχή η ιδιωτική τηλεόραση βρισκόταν στα σπάργανα της δημιουργίας της. Άκουσα πρόσφατα τον ίδιο τον Τσακνή σε μια συνέντευξη του στο ραδιόφωνο, να λέει πως όταν έγραφε το συγκεκριμένο τραγούδι του φαινόταν και του ιδίου πολύ υπερβολικό και πίστευε πως αυτά που περιγράφει δεν πρόκειται να συμβούν ποτέ στην πραγματικότητα. Φευ Διονύση....
Έχουν περάσει από τότε μόλις 18-19 χρόνια και η κατάσταση στα δελτία ειδήσεων δείχνει πως το βαρέλι δεν έχει πάτο...Αρκεί να παρακολουθήσεις μόλις λίγα λεπτά για να καταλάβεις το παιχνίδι που παίζεται. Ειδήσεις κατευθυνόμενες και κριτική στοχευμένη προς τα εκεί που συμφέρει τον καναλάρχη. Δημοσιογράφοι με άποψη για όλα, κριτές των πάντων υποτιμούν τη νοημοσύνη μας και παίζουν με τα νεύρα και τις αντοχές μας. Ειδήσεις εκφοβιστικές που μόνο σκοπό έχουν να εντείνουν το κλίμα ανασφάλειας και φόβου στον πολίτη. Προβολή lifestyle θεμάτων τα οποία παρουσιάζουν ιλουστρασιόν καταστάσεις που σε κάποιους φαντάζουν ιδανικές και συντελούν στην αποχαύνωση και τον αποπροσανατολισμό από τα πραγματικά προβλήματα. Θέματα φουλ στο αίμα και στο σπέρμα για να ανέβουν ..οι θεαματικότητες. Τηλεοπτικές διαφωνίες χωρίς ουσία και περιεχόμενο,απλά για τα νούμερα. Στημένες δημοσκοπήσεις επί παντός επιστητού και συνεντεύξεις με στημένες ερωτήσεις και απαντήσεις. Γενικότερη πλύση εγκεφάλου....
Αναρωτιέμαι καμιά φορά, για το που πρόκειται να πάει αυτή η κατάσταση αλλά απάντηση δε βρίσκω, αν και θεωρώ τον εαυτό μου σκεπτόμενο άνθρωπο. Εδώ δεν μπόρεσε να βρει ο πολύ ταλαντούχος Διονύσης, θα βρω εγώ; Το μόνο βέβαιο είναι πως έχω σταματήσει να παρακολουθώ ειδήσεις στην τηλεόραση, διότι δεν ανέχομαι να με κοροϊδεύει κανείς πίσω από την πλάτη μου. Τουλάχιστον αυτή είναι η άμυνά μου απέναντι στην επιδρομή που δεχόμαστε όλοι με σκοπό τον περιορισμό και την αποχαύνωση της σκέψης και της συνείδησής μας.
υγ "MASS MEDIA"
Καλημέρα λοιπόν ακροατή κι ακροάτρια
είμαι ο άλλος σταθμός μια φωνή με επάρκεια,
δεν υπάρχω στην τύχη
μα σου μοιάζω εγώ,
σου χαϊδεύω τ΄ αφτιά
κι΄ είμαι πάντα εδώ.
Καλημέρα λοιπόν αναγνώστη μυστήριε
έχω νέα σκληρά στις σελίδες μου κύριε,
φονικά και ληστείες και προφίλ συγγενών,
είμαι θύτης και θύμα των δικών σου καημών.
Καλημέρα ξανά με φωνές κι αποκόμματα
κι άμα είσαι καλός θα σου δείξω και πτώματα
να έχεις γνώμη για όλα,
θα ρωτάμε εμείς
ετοιμάζουμε γκάλοπ στον αέρα θα βγεις.
Καλημέρα λοιπόν θεατή αθεράπευτε,
μ΄ ένα ζάπινγκ τρελό σε βουρλίζω βρε άθλιε,
δίνω χρώμα και λάμψη στη φτωχή σου ζωή,
Καληνύχτα κοιμήσου ραντεβού το πρωί .
Γεια χαρά σου λοιπόν Ελληνάκι μου αδιάφορο,
μ΄ ένα φάλτσο ρεφρέν θα ξυπνήσεις και αύριο
μ΄ έναν έρωτα άδειο
με πυξίδα στραβή,
σε παγίδα στημένη
στη γνωστή συνταγή.
Καλημέρα ξανά με φωνές κι΄ αποκόμματα
κι΄ άμα είσαι καλός θα σου δείξω και πτώματα
να έχεις γνώμη για όλα,
θα ρωτάμε εμείς
ετοιμάζουμε γκάλοπ στον αέρα θα βγεις...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου