Ο φτωχός συγγενής είναι ξανά πίσω στις επάλξεις και στις μαχητικές δημοσιεύσεις, έστω κι αν το διάστημα απουσίας ήταν κατά τι μεγαλύτερο από ότι αρχικά είχε υπολογιστεί...Φυσικά πρώτα πρώτα ήταν αναγκαίο να συνέλθω από το τζετ λαγκ και το διαφορετικό ωράριο αλλά και να ξεκουραστώ λιγάκι. Σήμερα θα ανεβάσω την πρώτη δημοσίευση από μια σειρά που θα ακολουθήσουν και όλες εκ των οποίων θα ασκούν κριτική στο χρεοκοπημένο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η παιδεία είναι κατά την άποψη μου, ο θεμέλιος λίθος για κάθε άνθρωπο και τη σημερινή εποχή απέχει κατά πολύ από τον πραγματικό σκοπό της.
Αφορμή για να αρχίσω να αραδιάζω τις παρακάτω σκέψεις, στάθηκε ένα βίντεο κλιπ από το πασίγνωστο συγκρότημα "Pink floyd" και το τραγούδι τους "Another Bricκ in the Wall". Το συγκεκριμένο βίντεο κλιπ το πρωτοείδα μόλις πριν 2-3 εβδομάδες στο ίντερνετ και ειλικρινά συγκλονίστηκα. Σας συστήνω να το παρακολουθήσετε διότι περιγράφει με πολύ παραστατικό τρόπο, το παρωχημένο εκπαιδευτικό σύστημα που έχουν δημιουργήσει...Με λίγα λόγια το συγκεκριμένο βίντεο κλιπ απεικονίζει κάποιους αυστηρούς δασκάλους που ειρωνεύονται και δεν αφήνουν τα παιδιά να σκέφτονται, που τα κοιτούν με υποτιμητικό ύφος. Στη συνέχεια δείχνει τα παιδιά σε μια σειρά στοιχισμένα να οδηγούνται στη μηχανή του κιμά που τα κονιορτοποιεί και βγάζει ομοιόμορφα προϊόντα από την άλλη άκρη. Και στο τέλος κλείνει με το αισιόδοξο μήνυμα που τα παιδιά σπάνε τις αλυσίδες τους και αρχίζουν να γκρεμίζουν και να καταστρέφουν το κτίριο και τις αίθουσες του σκοτεινού τους σχολείου.
Σε κάποιους η εικόνα μπορεί να φανεί υπερβολική. Κατ΄εμέ όμως μέσω αυτών των εικόνων προβάλλεται ο κυριότερος στόχος αυτών των ανθρώπων που δημιούργησαν το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν σκοπό να περιορίσουν τους ορίζοντες των μαθητών και την ευρύτητα της σκέψης τους. Ο μαθητής μπαίνει στο λούκι της παπαγαλίας και της αποστήθισης χωρίς να κατανοεί τι είναι αυτό που τους μαθαίνουν. Οι γνώσεις που αποκομίζει σε όλους τους γνωστικούς τομείς του είναι στην ουσία άχρηστες, αφού η διάρκεια τους περιορίζεται σε λίγες μόνο εβδομάδες μέχρι να έρθουν οι εξετάσεις και τα τεστ. Τα κακόμοιρα τα παιδιά δεν έχουν άλλη διέξοδο αν θέλουν να έχουν καλούς βαθμούς και προσαρμόζονται στις τρελές απαιτήσεις του συστήματος. Την ίδια στιγμή τα περιθώρια στα οποία καλούνται να δράσουν οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ στενά, αφού και αυτοί δεν μπορούν να παρεκκλίνουν από τις οδηγίες. Αφήστε που οι περισσότεροι εξ αυτών βολεύονται με την κατάσταση, κάνουν απλά το μάθημα τους και πηγαίνουν στο σπιτάκι τους, χωρίς να έχουν τύψεις για την ημιμάθεια των μαθητών. Θυμάμαι το δικό μου παράδειγμα και μελαγχολώ. Μας έβαζαν να παπαγαλίζουμε την ιστορία και την πολιτική οικονομία και μαθαίναμε τα γεγονότα,τις ημερομηνίες και τις συνθήκες τόσο φωτογραφικά, που σε μια εβδομάδα είχαν φύγει όλα από τη μνήμη μου.
Ξαναλέω όμως πως στόχος του συστήματος είναι ακριβώς αυτός. Να δημιουργήσει ημιμαθείς ανθρώπους με ευνουχισμένη σκέψη και αντίληψη οι οποίοι όταν θα βγουν στην κοινωνία θα είναι υποχείρια των δυνατών και θα έχουν ως κύριο στόχο να επιβιώσουν μέσω των γνωριμιών και του φιλήματος κατουρημένων ποδιών. Μέσω του thought control η αντίληψη και η ελεύθερη σκέψη του καθενός φυλακίζεται και περιορίζεται.
Τι θα πρότεινα εγώ να συμβεί. Δεν είμαι και κανένας σοφός άνθρωπος για να προτείνω λύσεις, αλλά παρόλα αυτά το μόνο βέβαιο είναι πως ό στόχος όλων των μαθημάτων θα πρέπει να είναι η καλλιέργεια της σκέψης μέσω τεχνικών και μεθόδων. Όταν μάθεις σε ένα παιδί να σκέφτεται με μέθοδο και συνάμα δίνεις έμφαση στα σημαντικά στοιχεία κάθε γνωστικού αντικειμένου και όχι σε ανούσιες λεπτομέρειες, τότε υπάρχει η πιθανότητα το παιδί να γίνει σκεπτόμενο και να κατανοήσει τα εμπόδια και τις παγίδες της ζωής.
Οι Κινέζοι μπορεί από συσκευές να είναι...επικίνδυνοι αλλά από παροιμίες σκίζουν...Μια από αυτές αναφέρει..:"αν σου δώσω ψάρια να φας θα χορτάσεις μια φορά, ενώ αν σε μάθω να ψαρεύεις θα τρως για όλη σου τη ζωή..." Σε αυτήν την παροιμία περικλείονται πολλές αλήθειες για το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα. Το οποίο σου μαθαίνει έναν σωρό άχρηστες ημερομηνίες από μάχες π. χ. στην ιστορία ενώ δεν σου αναλύει την προσωπικότητα του Καποδίστρια ή του Βενιζέλου...ενώ στα Μαθηματικά σου λύνει μια άσκηση χωρίς να σε μάθει να σκέφτεσαι σφαιρικά με μαθηματική σκέψη...
Αυτές οι λίγες σκέψεις για την μη αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και σε επόμενη δημοσίευση θα αναλύσω με ποιον τρόπο οι κρατούντες χειραγωγούν το μυαλό των μαθητών και τους περνούν ασυναίσθητα τα μηνύματα που αυτοί επιθυμούν.
υγ1 Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις εκπαιδευτικών, οι οποίες δυστυχώς απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα...
υγ2 Ειδικά αυτό το απαίσιο γκρι βιβλίο της Ιστορίας δέσμης με τα 7 κεφάλαια μου έχει αφήσει απίστευτα απωθημένα...
υγ3 Η συγκεκριμένη αποτελεί απλά μια πτυχή του όλου ζητήματος της εκπαίδευσης...Για όλες τις υπόλοιπες θα αναφέρομαι ανά τακτά διαστήματα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου